Tein tänään taas Kaukajärven lenkin. Nyt oli matkassa vain koirani, kaverini ei nyt lähtenyt lenkille. Luulin että koira saa lämpöhalvauksen jo alkumatkasta, niin kovasti se läähätti. Menimme vähän hiljaisempaa vauhtia kuin ennen, mutta koira piristyi kummasti lenkin loppupuolella. Hyttyset söivät minua ihan kiitettävästi matkalla. Minulle nousee aika mojovat paukurat hyttysistä. Minä olin ihan hikinen ja tulipunainen naamalta kun pääsimme kotiin. Vaatteet pesukoneeseen ja pikainen suihku. Oikeastaan oli ihan mahtava olo. Ensi perjantaina tulee kuukausi täyteen lenkkeilyä. Sanotaan että jos jotakin asiaa tekee 30 päivää, niin siitä tulee tapa. Yritän sinnitellä tämän lenkkeilyn kanssa. Yksi etappi minulla on 2.9. Silloin on erään yhdistyksen vuosijuhla ja minun pitää pitää siellä puhe. Haluan olla edes vähän hoikempi silloin.

Huomenna on taas koulua ja sitten alkaa vapaa. Puutarhurini halusi tänään maksun kymmenestä tehdystä tunnista. Minun laskujeni mukaan hän on tehnyt vasta kahdeksan tuntia, mutta maksoin silti. Poika tarvitsi rahaa että saisi liput Tuska-festareille. Hyvin hän on hommia tehnyt, mutta kaksi haravaa on mennyt poikki ja hän on vetänyt trimmerillä osan humalasta poikki ja yhdet pensaat matalaksi. Kellarin siivouksesta en maksa tuntipalkkaa, vaan sovin siitä urakan.