Eilen oli koulupäivä, tai siis kurssipäivä. Oli mukava kuulla muiden työharjoitteluista. Osa oli ollut kaupassa koko ajan vain varastolla, jotkut jo kassalla ja yhdellä pojalla ei ole vielä harjoittelupaikkaa ollenkaan. Poika on todella mukava ja hyväkäytöksinen, hänen ulkonäkönsä on vain hieman ”rokkaava”. Värjätyt hiukset, huivia ja nahkatakkia liekkikoristeilla.

Olin eilen myös jälleen akupunktiossa. Sain aineenvaihduntaa kiihdyttävää hoitoa ja piristystä. Nukuin huonosti ja näin pahoja painajaisia, yöllä neljän aikaan piti vielä herätä vessaan. Aamulla heräsin jo ennen kellon soittoa, eli kyllä jotakin lähti tapahtumaan.

Tänään kävin kampaajalla, leikattiin ja värjättiin. Iltapäivällä olin Pirkkahallissa messuilla. Siellä oli kolmet messut: puutarha-, matkailu ja keräilymessut. Ostin japanilaisen ihmekukan juurakoita ja lyijykynäpiirroksen itsestäni. Taidealan opiskelijat tekivät kuudella eurolla kuvan, kun istui mallina. Minun kuvastani tuli todella kauhea, olen siinä todella lihavan ja vanhan näköinen. Pyysin taiteilijaa poistamaan kaksoisleuan, kaventamaan poskia ja nostamaan luomia. Ihan kuin pyyntöäni vitsaillen, hän korosti ja lisäsi leukaa, poskia ja riiputti luomia. No, kuvan voisi laittaa vaikka jääkaapin oveen. Ei, kyllä minä poltan sen!