Olen nyt ollut kaksi päivää kukkakaupassa työharjoittelussa. Yrittäjä on selvittänyt minulle juurta jaksain yrityksensä toimintaa. Käytännön töistä minulla oli ensimmäisenä jouluasetelmien purku. Kukat sekä mullat kompostiin ja koristeet sekä korit hyllyyn. Maljakoiden pesua, ruusuille piikkien poistoa ja kukkien kastelua. Tein myös kolme asetelmaa, jotka laitettiin suoraan myyntiin. Vaikka minulla ei ole floristin koulutusta, asetelmia voin tehdä. Kimppujen tekoon pitäisi käydä sidontakurssi. Jo kahdessa päivässä olen oppinut todella paljon eri kukista, niin ja myös yrittäjän arjesta. Jalat ja selkä väsyivät tosi paljon; koko päivä jalkojen päällä on raskasta.

Isosisko kävi tänään kylässä. Hän toi kissoille uuden kuljetuslaatikon ja maistiaisia uusista kuivamuona laaduista. Nyt on keksitty erilainen kuivamuona sisäkissoille ja erilainen ulkokissoille. Hmm… Pennut ovat nyt yhdeksän viikon ikäisiä, emokissa imettää niitä vielä silloin tällöin. Juuri äsken alkoi kuulumaan valtavaa kehräystä; pennut kehräsivät tyytyväisinä imiessään maitoa.