Palasin juuri erään yhdistyksen hallituksen kokouksesta. Käsittelimme palkkioasioita. Toin esille että minä kun olen työtön, niin minulle tulee ongelmia ammattiliiton kanssa. Työtön nähkääs jos tienaa jotakin työttömyyskorvauksen lisäksi, saa rangaistuksen.

Se summa mitä olet tienannut, siitä puolet vähennetään työttömyyskorvauksestasi. Jäljelle jäävästä puolikkaasta maksan veron lisäveroprosentin mukaan. Minulla se on 50 %. Jäljelle jää siis yksi neljäsosa palkkiosta ja kaamea paperisota verottajan ja ammattiliiton kanssa.

Ehdotin että jos vaikka palkkio maksettaisiin lahjakortteina, kulukorvauksina tms. Ei käynyt, ei. Uusi puheenjohtaja on aivan nynny. Toinen hallituksen jäsen sanoi olevansa samassa tilanteessa, hän tosi saa huomattavasti pienemmän korvauksen kun on vain hallituksen jäsen. Minä toimin sihteerinä ja palkkio on isompi, mutta kyllä sitä työtäkin on ollut. Niin, tämä joka sanoi olevansa samassa tilanteessa, niin hän jäi työttömäksi pankinjohtajan paikalta. Luultavasti meillä on aika isot tuloerot. Kateus vie kalatkin vedestä.

Harkitsen vakavasti olenko enää käytettävissä sihteerinä ensi vuonna. Hallituksen jäsen olet kyllä seuraavat kaksi vuotta.

Uhhuh, olipas vuodatus. Olen tänä vuonna kirjoittanut 12 pöytäkirjaa, nytkin kirjoitin kiireellä yhden pöytäkirjaotteen mikä piti saada huomiseen postiin. Onko tässä järkeä vai ei? Kommentteja?