Aamulla menin Peltolammille rivitaloasuntoa siivoamaan. Asunnon parkkipaikalla oli iso kuorma-auto. Jätin autoni tielle ja heti tuli mies neuvomaan että siinä on kielletty parkkeeraaminen. Neuvoi ajamaan taloyhtiön roskakatoksen luokse. Selitti samalla että taloon lisätään puhallusvillaa: ei kannata tampata mattoja muualla kuin kauempana olevalla telineellä. Asiakkaani oli ohjeistanut naapurinsa hyvin minun käyntiäni varten.

Sisällä odotti työlista: normisiivouksen lisäksi toivottiin saunan ja pesuhuoneen lattioiden tehopesua. Onneksi saumaharja oli mukana. Olin ostanut myös hapanta pesuainetta ja sitäkin oli sattumoisin mukana. Sain lattiat todella hienoon kuntoon.

Matkalla seuraavaan kohteeseen ostin Hesestä hampurilaisen ja söin sen ajomatkalla. Olin hieman myöhässä, mutta se ei haitannut. Paikalla oli perheen mummo koiran kanssa. Juttelimme mukavia. Mummo tarjosi minulle energiapatukan.

Kolmas kohde oli lähellä edellistä. Istuin autossa ja söin välipalaa: banaani, mandariini ja pähkinäsekoitusta. Nykyään minulla on usein energiajuomaa mukana. Niin nytkin. Olin jo aika väsynyt, mutta työ kutsui.

Jouduin jättämään autoni aika kauaksi Hämeenpuistosta. Otin moppiämpärin ja mopin sijaan mukaani vain levymopin varsineen. Asiakas lähtikin ostamaan moppiämpäriä, joten moppivarustukseni oli turha. Sovimme seuraavan käynnin vasta tammikuun lopulle: asiakas lomailee etelässä tammikuun alussa.

Kävelin sitten sen moppivarren kanssa autolleni. Olin iroittanut siitä mopin ja varsi oli kuin valkoinen kävelykeppi. Minua nauratti että minua taidetaan pitää sokeana. Odotin että suojatien kohdalla joku tulee avustamaan. Mutta ei kukaan tullut.

Kotimatkalla muistin viedä paperit kirjanpitotoimistoon. Kävin myös ruokakaupassa. Tulin kotiin kauheassa nälässä. Sain juuri laitettua leivät ja teen valmiiksi, kun treffikokelas soitti. Kyseli taas viikonlopun meininkejä. En saanut sanottua suoria sanoja. Mies tivasi että eikös ilmoitukseni ollut haku treffeihin ja hyvinhän meillä meni illallinenkin. No, valitin kiirettä ja ilmoitin että viikonloppuna meinaan vaan nukkua ja laittaa joulua. Voi minua saamatonta!

Päivän onnistumiset:

1. Työaikataulu pysyi kuosissa

2. Kuitit ja tositteet ovat nyt kirjanpitäjän postilaatikossa

3. Työviikko on yli puolivälin