Tänään menin Hervantaan vakiasiakkaan luokse. Vanhus huomautti minulle että olin myöhässä. Myöhästyin kolme minuuttia. Osasyynä oli liukas keli: jalkakäytävillä oli vaikea pysyä pystyssä. Hommat sujuivat kuitenkin hyvin, vaikka sain toisen huomautuksen että vessan peilistä ei ollut viimeksi yhtä hammastahnan roisketta pesty kunnolla pois. Lisäpisteitä tuli tänään, kun oma-aloitteisesti pesin liesituulettimen suodattimen.


Toisessa vakipaikassani oli perheen pieni poika kotosalla. Hänellä oli angiina. Laitoimme yhdessä pojalle teetä ja opetin pojan syömään hunajaa suoraan purkista. Ei ollut kuulemma ennen syönyt sitä pelkästään. Kehuin että oma poikani paranee aina flunssasta hunajan avulla. Katselimme yhdessä kun ensilumi satoi Tampereelle iltapäivällä.


Kiirehdin kotiin ja tein pikaruuan itselleni ja pojalleni. Eli nakkiranskalaiset vartissa valmiiksi. Sitten vaihdoin juhlakuteet päälle ja kiirehdin bussipysäkille. Olin Tampere-talolla jo kuuden jälkeen.


Flamman tulishow oli hieno. Sisällä saimme alkudrinkit, alussa oli lyhyt puhe ja sitten saimme hyvää ruokaa ja juomia tietysti myös. Illan juontaja oli Jone Nikula. Imitaattori Jarkko Tammisen esitys oli tosi hauska. Pentti Hietanen esiintyi ja lauloi mahtavasti. Valitteli kyllä flunssaista oloaan.


Kotona olin jo ennen yhtätoista. Koiralle ja pojalle iltapalat. Niin ja kissalle myös. Poika ulkoilutti koiran ja minä pääsin tekemään pikapäivityksen blogiini. Hyvää yötä!


Päivän onnistumiset:

1. Ensilumi piristi.

2. Mukava ilta kaverin kanssa.

3. En kaatunut, vaikka oli pääkallokeli.