Tänään minua luultiin pormestarin rouvaksi. Se oli aika hauska juttu. Olin erään omakotiyhdistyksen vuosijuhlassa ja Timo P Nieminen oli paikalla juhlapuhujana. Juhlan jälkeen oli kahvitarjoilu ja hän tuli istumaan samaan pöytään kuin minä. Käteltiin ja juteltiin mukavia. Tuumasin ettei kättäkään sovi nyt pestä muutamaan päivään, kun pääsi kuuluisuuden kättä puristamaan.

 

Pöytään tuli vanhempi rouva istumaan. Kesti hetken aikaa kunnes hän tajusi kuka pöydässä istuu. Nainen hoki Herrasjestasta jonkin aikaa ja pällisteli pormestaria. Rauhoittui sitten kahvia juomaan. Niemisellä oli kiire ja minä tuumasin että vien kahvikuppimme kyllä pois. Palasin vielä sitten yksin pöytään ja silloin vanha rouva ihmetteli ettenkö olekaan rouva Nieminen. Esittelin itseni rouvalle omalla nimelläni. Hän varmaan vieläkin ihmettelee kuka olen.

 

Laitoin päivällä saunan lämpiämään ja samalla ruuan uuniin. Pojan kaveri tuli meille kylään. Minä häärin siinä yöpuku päällä ja sitten painelin saunaan. Kyljykset ja veneperunat olivat oikein hyviä, pojan kaverikin söi niitä. Hän oli vailla kyytiä Hervantaan. Poika lupasi heittää hänet sinne. Toki kävi pikaisesti ensin saunassa.

 

Minut pudotettiin matkasta Lukonmäkeen, josta sain kaveriltani kyydin omakotiyhdistyksen juhliin. Ja siellä juuri tapahtui tämä pormestarin rouva juttu. Pääsin samalla kyydillä taas Lukonmäkeen ja menin tyttären luokse kahville. Poika tuli sitten hakemaan minua ja tytärtä tänne kotiin. Tytär haki matkalla pitsan ja samassa hänen poikakaveri soitti ja pyysi hakemaan siipiä. Poikakaveri oli juuri palamassa moottoripyöräkisoista Virosta.

 

Syötiin sitten porukalla pitsaa kotona, poika sai syödä suurimman osan. Sitten hän lähti viemään siskoaan kaupungille niitä kanansiipiä hakemaan Siipiveikoista. Tänäänkin on ollut oikein mukava päivä, varsinkin lasteni kanssa oli kivaa. Ovat he niin ihania!

 

Pihassa oleva vaahtera on muuttanut väriään parin päivän sisään kuin kameleontti. Eilen illalla se oli vihreä ja osin tummanpunainen. Tänään päivällä se oli aivan keltainen ja illalla sitten täysin oranssi. Saa nähdä mikä on huomenna värinä?