Sain heti aamusta puhelinsoiton Helsingistä. Mies kauppasi minulle pientä puuhellaa, tai oikeastaan kaminaa. Minulla on ollut netissä ilmoitus vuonna 2005, että haluaisin ostaa kaminan tai puuhellan. Olin jo koko asian unohtanutkin ja luulin että ilmoitukseni ei ole enää julki.

Eihän minulla ole vieläkään sitä kaminaa, joten kiinnostuin miehen tarjouksesta. Mies lupasi lähettää minulle valokuvia kaminasta sähköpostiini. Hintapyyntö vuoden vanhasta kaminasta oli 100 euroa. Kuljetuksen järjestelyssä voi olla haastetta, kamina sijaitsee nimittäin Mäntsälässä. Mies voi sen kyllä tuoda kaupunkiasunnollensa Helsinkiin. No, enpä suunnittele enempää ennen kuin näen ne valokuvat.

Soitin pojan opettajalle aamulla ja sovimme tapaamisen kello kaksitoista koululle. Aiheena on pojan jatko-opiskelu. Menen huomenna illaksi töihin kokeilemaan, saanko niitä ihmisiä puhelimella kiinni joilla on päivällä kännykkä mykkänä. Tänään oli kova homma saada tavoite täyteen, mutta sain kuusi kauppaa tehtyä. Työpäivä kyllä venyi vartin verran yli, mutta se sama aika tuhraantui viikkopalaverissa. Minä juttelen mieluummin pomon kanssa kahdestaan, kuin koko ryhmän edessä. Huomiseksi minulla on kaksi ehdotusta pomolle: voisiko firma investoida uuteen mikrouuniin. Uskon että läheisestä kierrätyskeskuksestakin saisi paremman. Toki ehdotan ihan uuden ostamista. Toinen ehdotus koskee käsipyyhettä. Naisten vessassa on todella likainen "valkoinen" pyyhe. Luulen että kädet tulevat vain likaisemmiksi kun kuivaa niitä siihen törkypyyhkeeseen. Pyyhe on pesty varmaan viime kesänä viimeksi.

Lunta on tullut puolesta päivästä asti. Olin kuin lumiukko kun kävelin bussipysäkiltä kotiin. Naapurin rouva pyysi koiralenkille ja kävelimmekin reilun puolen tunnin lenkin. Sen jälkeen tein puolet lumitöistä. Toinen puolisko vielä tekemättä. Pojalla oli täällä kaveri kun tulin kotiin. Pelasivat innolla pleikkarilla. Poika ei reagoinut käskyyni mennä lumitöihin. Valikoiva kuulo, sitähän se on.

Tytär soitti ja varasi autoni huomiseksi lainaksi. Hän vie veljensä parturiin uudistumaan. Hiukset pitäisi leikata ja värjätä. Poika ei halua yhtään väriä tai muutakaan uudistusta hiuksiinsa. Mahtaa heillä olla riemukas parturireissu. Onneksi minä en ole mukana. Selitin juuri pojalle että kyllä ne hiukset nopeasti kasvavat, jos niistä tulee ihan kauheat. Muistutin omasta kauheasta parturikokemuksestani.