Aamulla heräsin jo kahdeksan aikaan. Poika soitti ja kyseli onko heillä lukujärjestyksen mukaan tunnit Rollikkahallilla vai pääkoululla.

Katselin aamusarjan ja lähdin sitten uudelle lähikaupallemme. Sitä ennen Aamulehden toimittaja soitti minulle. Sain eilen myöhään illalla haastattelupyynnön. Vastasin siihen että olen käytettävissä, jollei parempia haastateltavia löydy.

Kaupalla oli ihan kauheasti porukkaa. Tuttuja ja tuntemattomia. Kaupan parkkipaikka ei ole koskaan ollut niin täysi kuin tänään. Tarjolla oli hernerokkaa, ruisleipää, kahvia ja vadelmakakkua. Ostin tarjoustuotteita: kahvia, pitsaa, tuoremehua ja leikkeleitä.

Kauppareissun jälkeen kiirehdin Aamulehden ala-aulaan. Kun kaikki haastateltavat olivat paikalla menimme kahvila Nostalgiaan. Talo tarjosi kahvit ja paagelsit. Itse haastattelu oli mukavaa. Juttelimme monista asioista rennosti. Toimittaja lupasi laittaa juttunsa meille joko huomenna tai viimeistään maanantaina.

Sitten siirryimme lehden studioon kuvattaviksi. Kuvaaja oli mukava ja rento. Hän ei tainnut muistaa minua yliopiston tiedotusopinlaitoksen ajoilta. Minä kyllä muistin tämän nuoren miehen. Olen tulostellut hänen opinnäytteitään muutama vuosi sitten.

Juttu on esillä Aamulehdessä ehkä ensi keskiviikkona. Kuvat kertovat karua totuutta. Luultavasti kun näen kuvani, ilmoittaudun heti "Olet mitä syöt" ohjelmaan. Häpäsy!

Illalla kävin naapurissa kylässä. Tuttavani oli myynyt rivitalokämppänsä ja vieläpä todella hyvään hintaan. Hän muuttaa poikineen Hervantaan. Ostaa rivitalokolmion tilalle kerrostaloneliön ja rahaakin jää vielä säästöön. Joimme kahvit ja söimme Painonvartioiden marjarahkaa. Koko annos sisältää vain 2,5 pistettä. Eli purkki vähärasvaista rahkaa, sekaan marjoja ja nestemäistä Hermesetasta. Oli muuten parempaa kuin se perinteinen mihin tulee kermaa ja sokeria.

Niin, minulla on huomenna se yrittäjätutkinnon ensimmäinen näyttö. Hommat on aika alkutekijöissään. Olen kyllä raapustellut ideoita paperille. Huomenna on tulostettava koululla varsinaiset paperit. Onhan tässä vielä huomenna puolipäivää aikaa. Onko tämä viime tippa?