Olin jo herännyt kun poika tuli tauolle. Oli käynyt kaupassa ja mukana oli juustoa, kinkkuleikettä ja kiviarinaleipää. Katseltiin yhdessä tallennettua Jope Ruonansuu ohjelmaa. Ja saatiin nauraa!

Minä lähdin työmaalle ennen yhtätoista ja poika kahdeksitoista. Sammonkadulla tein asiakkaan kanssa yhdessä vaatehuoneen raivausta. Juuri mitään en saanut hävitettyä. Yli 90-vuotias vakuutti että jos jotakin tavaraa hän tarvitsee mökillä (mökkiä ei taida olla edes enää olemassa, tai ainakaan asiakas ei siellä enää käy). Ompelu- ja askartelutarvikkeet tulevat heti käyttöön... Tuskin. Mutta asiakas on aina oikeassa! Sain vaatehuoneen kyllä parempaan kuntoon: pölyt pois ja tavaramäärä on tiivistetty. Vielä kivat juttelut asiakkaan kanssa ennen lähtöäni.

Käväisin kotona syömässä ja sitten Kaukajärvelle. Siellä sain hieman reklamaatiota: sängyn alusta ja toinen vessa kaipaa parempaa siivousta. Ihan asiasta sanoivat. Olin ensin myrtsi, mutta ymmärsin että nyt minä olen se jonka on otettava opiksi. Tein työt ja joimme yhdessä hyvät kahvit.

Menin poikaa vastaan Messukylään. Sain odotella puolisen tuntia: poika pesi pikaisesti työauton painepesurilla ja laittoi työpaperinsa kuntoon. Kotimatkalla haimme pitsat Kotipitsasta ja kotona keitimme kahvit.

Päivän onnistumiset:

1. Tyttäreltä tekstari Venezuelasta: kaikki OK, maha ja iho kunnossa

2. Uusi varmistettu työtilaus

3. Mukava työpäivä