Aamulla olin Ruotulassa vakiasiakkaan luona. Siellä tapahtui onnettomuus: kaadoin energiajuomani lehtipinoon. Kuivattelin lehtiä föönillä ja jopa silittelin niitä silitysraudalla. Ajattelin että selviän tunnustamatta. Mutta jos on omatunto kuten minulla, niin on pakko tunnustaa. Soitin asiakkaalle ja häntä vaan koko juttu nauratti.

Nordeasta soitettiin. Minulla on jo uusi pankkikortti, Stockmannin malliin. Nyt saan vielä siihen uuden tunnusluvun. Asia on sitten bueno. Kiitos taas minun ihanalle henkilökohtaiselle pankkineuvojalle.

Pirkkalassa olin ennen sovittua aikaa. Hommat ihan OK. Asiakas tuli kotiinsa ennen lähtöäni ja olin juuri silloin puhelimessa. Pankista soitettiin ja puhelu kesti alle 3 minuuttia. Hommat oli mielestäni ihan OK, mutta kotimatkalla sain puhelun. Asiakas oli tyytymätön. Ensimmäisellä käynnillä oli ollut kyllä tyytyväinen. Nyt valitti ettei mattoja oltu imuroitu (miksiköhän olisin jättänyt ne imuroimatta?), lattialla oli mainoslehtinen ja vessanpynttyjä ei oltu siivottu jalkoja myöden. Sovittin että menen kahden viikon päästä heille ja olen sitten tarkempi. Illalla tuli tekstari ja siinä oli pyyntö työsuhteen lopettamisesta. Hyvä niin. Lasku on jo postissa.

Illalla olin vielä siivoamassa kuolinpesän asuntoa. Sain imuroitua ja putsattua altaat sekä peilit. Torstaina homma jatkuu. Kuollut mies ei kummitellut, vaikka vähän sitä pelkäsin.

Päätoimittajan pestistä sain emailia ja tapaan nykyisen toimittajan parin päivän päästä. Taidan olla jo innostunut hommasta ;-)

Päivän onnistumiset:

1. Töitä melkein kellon ympäri

2. Toimittaja homma etenee

3. Kirjoitin vastineen Aamulehteen raivaushommista