Maksoin tänään laskuja. Auton verolasku oli jo toista viikkoa myöhässä. Lasku oli piiloutunut pinoon. Sitten maksoin vahingossa yel-maksuni tasan kuukautta etukäteen. Ilman silmälaseja katsoin että eräpäivä on 20.7, mutta se on vasta 20.8. No, hyvä kun on maksettu!

Olin Ruotulassa vakiapaikassa ja onneksi perhe ei ollut paikalla. Sain olla omassa rauhassa. Taas odotteli lappu kuten usein on ollut. Vessat kaipaisivat tehopesua, varsinkin lattiat ja pöntön takuset. Asiakas oli ostanut kahta uutta pesuainetta ja ne olivatkin hyviä. Suosittelen ja ostan niitä myös omaan käyttöön.

Toinen työkohde oli Pispalassa. Hommat ihan OK, ei kummempaa. Ajelin kotiin, kun katsoin kelloa ihan väärin. Piti olla tytärtä vastassa klo 17.15 ja minä olin tunnin taka-ajassa. Luulin että minulla on tuntia aikaa hukattavaksi, mutta ei ollutkaan. No, ehdin syömään kotona ja sitten kiireellä tytärtä vastaan.

Ostimme laatikollisen (5 kg) Polka-mansikoita puoliksi. Hinta oli 25 euroa, mutta sain tingittyä kahteen kymppiin. Tytär pakasti puolet kotonaan ja joimme samalla kahvit. Minä pakastin puolikkaani kotona ja vastailin samalla puheluihin. Aina sai pestä kädet nopeasti ja kuivata.

Poika soitti armeijasta ja kertoi että kaikki on hyvin. Tulee lomille lauantaina bussilla ja junalla. Ovat lomaa edeltäneen yön metsässä valvomassa. Varmasti uni kelpaa täällä kotona. Kaverin soitti ja sovimme torstaiksi tapaamisen. Toinen kaveri peruutti torstain tapaamisen.

Päivän onnistumiset:

1. Mansikat on pakastettu

2. Bongasin uusia tehopesuaineita

3. Pojalla kaikki hyvin armeijassa: monia tuttuja tavannut