Aamupäivällä olin vakiasiakkaan luona. Keittiössä oli vohvelirauta päällä: otin sen töpselin irti seinästä. Raudan vieressä odotteli tuplapaahtoleipä kinkku ja juustotäytteellä. Vohvelirautaa voi siis käyttää myös voileipägrillinä? Työmaaradio oli mukana ja lauloin oikein kunnolla siivotessani. Ennen lähtöäni yksi perheen tyttäristä tuli yllättäen alakertaan (minulle kuuluu vain alakerran siivous). Yllätyin aika lailla. Tyttö vakuutti ettei ollut kuullut laulamistani. Onneksi.

Kävin taas Munkkimiehissä syömässä, nyt olen jo vakiasiakas. Sitten menin Messukylässä toiseen vakikohteeseen. Kissat taas odottelivat minua siellä. Tein hommat ja kiirehdin kotiin teetauolle. Ehdin lukemaan seiskan ja juttelemaan pojan kanssa. Poika toi koulusta poissaolokaavakkeen joka on täytettävä. Enimmäkseen myöhästymisiä ja pari flunssaa.

Illalla vielä yksi työkeikka. Sovittiin jatkoajat toukokuun alkuuna asti. Tämä asiakas saa tietää tiistaina onko hänen syöpänsä uusiutunut. Kerroin että toivon hänelle hyviä uutisia ja pidän peukut pystyssä.

Aamulla autossa oli lasit jäässä yhtäpaljon sisältä kuin ulkoakin. Raappasin ja laitoin auton lämppärin puhaltamaan. Yllättäen puhallin (lämppäri) toimi täysillä. Sitä ei ole tapahtunut kahteen vuoteen! Kiittelin auttavaa enkeliä ja olin innoissani. 

Päivän onnistumiset:

1. Auton lämppäri toimii taas täysillä

2. Koira ei ole pissannut sisälle

3. Nyt menen saunaan