1259435827_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tänään pesin uusimman mattoni, jonka koira oli pissannut. Olikin aika homma pestä sitä pesuhuoneen lattialla. Matosta ei lähtenyt haju vaikka pesin sitä pyykkipulverilla, keltainen kusivesi kyllä huuhtoutui pois. Laitoin maton kuivumaan ja suihkutin siiihen hajunpoistajaa. Nyt matto ei enää haise.

Aamulla heräsin liian aikaisin: olin unohtanut siirtää herätystä myöhemmäksi. Raivauskeikka Hervannassa peruuntui ja ihan omasta toimestani. Menin kyllä paikalle sovitusti, mutta näkemäni perusteella kieltäydyin työstä.

Paikka oli kyllä silläsiisti-ohjelmasta suoraan. Lisäksi asiakas oli maksukyvyttömän oloinen. Olisipa edes siivonnut kaljatölkit pois ennen saapumistani. Hän halusi että raivaisin vaatehuoneesta jätesäkkejä alakerran varastoon ja odotti että kaaos keittiössäkin raivataan. Olen kyllä näitä silläsiisti-keikkoja tehnyt, mutta nyt vaistoni sanoi että ei. Nainen olisi halunnut lähteä heti pois kun saavuin. Sekin kummastutti.

Sitten siivosin täällä kotona. Imuroin ja moppasin lattiat. Niin ja pesin sen maton. Nyt on koiran pissajäljet kaikki poissa. Koiraa olen ulkoiluttanut tiheää ja tänään ei ole yhtään pissaa tullut sisälle.

Tein pellillisen kinkku-ananas-sipuli-paprikapitsaa. En ole vielä sitä maistanut, mutta tuoksu oli ainakin hyvä. Olen viestitellyt sähköpostilla treffi-ilmoitukseeni vastanneen miehen kanssa päivittäin. Päivässä pari kolme viestiä. Nyt tiedämme toisistamme jo aika paljon. Mies tietää minkä näköinen olen, mutta minulla ei ole miehestä kuvaa. En ole sitä vielä pyytänyt. Tänään mies kysyi lupaa että saisiko soittaa minulle. Vastasin että kyllä.

Päivän onnistumiset:

1. Koti on puhdas ja matto myös

2. Iltapalana pitsapaistosta

3. Huomenna voi herätä vaikka vasta iltapäivällä