Työpäivä alkoi Pispalassa. Tänään juttelimme tavallista enemmän. Yleensä olen melko hiljainen, koska aavistelen ettei asiakkaat (pariskunta) halua rupatella. Tänään sitten juttelin rouvan kanssa omenapuista ja saniaisista. Toisella asiakkaallani kuihtuvat saniaiset heti uutena. Sain neuvon että saniainen kannattaa laiminlyödä, eli hoitaa ja kastella huonosti.

Matkalla seuraavaan kohteeseen poikkesin Subissa. Jätin autoni Näsilinnankadulle parkkiin. Istuin vielä autossa ja lappuliisa tuli siihen tuijottamaan. Kerroin että olen menossa hakemaan pysäköintilappua. Liisa seurasi minua niin kauan että näki minun maksavan pysäköinnin.

Syömisen jälkeen ajoin Härmälään. Siellä äiti kahden lapsen kanssa minua jo odottelikin. Lähtivät pois ja sain rauhassa siivoilla. Perheen isä oli pessyt matot ja ne sain laittaa lattioille siivouksen jälkeen. Kuukauden päästä on uusi käynti.

Olin ihan rättipoikki kun tulin kotiin. Aikainen aamuherätys (klo 8.00) vaikuttaa. Huomennakin on aikainen aamu. Tarkistin vielä illalla kirjanpidon, eli katsoin että kuitit ja laskut löytyvät tiliotteen mukaan. Vein koko roskan illalla kirjanpitäjän postilaatikkoon.

Soitin kaverilleni, koska tiesin hänen olevan vapaapäivällä. Oli tietysti miesystävänsä luona. Sovittiin että huomenna treffataan. Huomenna onkin tiukka päivä: kolme työkohdetta ja yksi kokous illalla.

Poika myöhästyi tänään koulusta kaksi tuntia. Lupasi tsempata loppuviikon. Luokan päiväkirjan haltija ei tullut kouluun ollenkaan. Koko luokka ei ole ollut vielä kokonaan paikalla. Näin ammattiopistossa.

Päivän onnistumiset:

1. Heinäkuun kuitit ja laskut kirjanpitäjällä.

2.Auto toimii, vaikka outo ääni on palannut.

3. Saunaan menossa ihan just.