Yllättäen heräsin jo seitsemän aikaan. Hain lehden postilaatikosta ja siellä minua odotti myös kirjekuori. Tosi tyly tiedonanto olikin.

Paikallinen omakotiyhdistys ilmoitti että kun olen maksanut jäsenmaksuni (10 euroa) yritykseni tililtä, niin on maksettava vielä toiset kymmenen euroa. Yritysten kannatusjäsenmaksu on 20 euroa. Kannattajajäsenenä minulla on kokouksissa vain puheoikeus, ei äänivaltaa.

Maksussa oli viite, jolla maksu kohdistui minulle ja talolleni. Aivan sama kenenkä tililtä se maksu ohjautuu yhdistyksen tilille. Haloo! Vaikka ukko mustalainen olisi maksanut laskuni, niin minähän olen se varsinainen maksaja.

Maksoin jäsenmaksun aamulla omalta henk.koht. tililtäni. Tulostin kuitin ja laitoin saatekirjeen mukaan. Pyysin palauttamaan "väärin" maksetun maksun. Kysymyksessä on vaan naapurini kostotoimenpiteet ja kateus. Asiaa oli käsitelty yhdistyksen hallituksen kokouksessa, mutta minulle ei asiaa ilmoitettu. Katsotaan kuinka asia etenee. Taidan soittaa huomenna lakimiehelle.

No, työpäivä sujui hyvin. Sain uudelta asiakkaalta kiitostekstarin. Siivosin heidän keittiön avohyllyn kuntoon ja muuten tein normisiivouksen. Olivat ostaneet laatikkoja ja rasioita avohyllyä varten.

Toinen työmaa oli kaupungissa ja siellä olikin mukavat juttelut perheen isän kanssa. Perheen valeraskaana oleva mäyräkoira mulkoili minua koko siivouksen ajan. Perjantaina se leikataan ja toivottavasti sen luonne muuttuu.

Illalla leikkasin nurmikon ja nyt piha on taas todella siisti. Huomenna työpäivä on klo 11-19. Kolme työkohdetta. Ihan sopiva aikataulu minulle.

Päivän onnistumiset:

1. Uusi tarjouspyyntö sähköpostissa.

2. Sain tukea ylemmältä taholta tähän jäsenmaksun ongelmaan.

3. Otin unohtuneen höyrykattilan taas käyttöön.