Aamulla keitin kaurapuuroa itselleni ja taas maito-vesiseos kiehui hellalle. Puuro oli kyllä hyvää. Menin vakiasiakkaan luokse ja tein normaalit siivoukset. Olivat vihdoinkin teettäneet minulle talonsa avaimen. Avain piti kuitata kirjallisesti.

Koukkasin kodin kautta ennen seuraavaa asiakasta. Herättelin pojan ja tein meille nakki-ranskalaisia. Syötyäni lähdin Tampellan alueelle. Asiakas oli jättänyt lapun: voisitko varoa tuoleja siirtäessä ettei ruokapöydän jalkoihin tule jälkiä. Niissä on jo jälkiä. Haloo! Onkohan kukaan muu kuin minä siirrellyt tuoleja? Miksi syyllinen on aina siivooja? Toivoi myös siirtoa elokuun lopulla siivousaikaan. Sain sen järjestymään.

Kaupungissa alkoi vesisade neljän maissa. Eipä siis kannattanut mennä Kukkaisviikkojen avajaisiin ja herkkupöytiin. Kävin varaamassa minulle ja lapsilleni kesäteatteriliput Sukuvika-näytökseen. Tyttärellä on kulttuuriseteleitä ja hän voi hyödyntää ne. Jos minä menen lunastamaan varatut liput, niin minulla pitää olla valtakirja tyttäreltä seteleiden takia. Tytär voi hyödyntää seteleitä vain omaan lippuunsa. Voi pyhä byrokratia!

Terveisiä saunasta! Tulin juuri kuumista löylyistä ja poika on menossa vuorostaan saunaan. Kunhan nyt malttaa lopettaa tuon pelaamisen.

Päivän onnistumiset:

1. Aamulehdessä oli kirjoitukseni.

2. Sain monivetokimpasta melkein 60 euroa voittoa.

3. Viikonloppu alkoi!