Ensimmäinen kohde oli Järvensivulla: vakipaikka. Saan aina ahdistusta tässä kohteessa, koska työaika on mitoitettu liian pieneksi. Kolme tuntia ei riitä ison omakotitalon siivoamiseen. Aina jää joku paikka huonolle jäljelle. Asiakas ei ole kyllä valittanut.

Toisen kohteen asiakas soitti minulle jo aamulla. Hän kertoi olevansa kotona tänään, sairaslomalla. Kun pääsin hänen luokseen, joimme ensin kahvit ja juttelimme kissoista. Toinen heidän kissoistaan puri minua varpaaseen kun join kahvia. Ensin kiehnäsi jalkojani ja sitten antoi pureman. Hassu kissa! Sain taas meidän kissalle muovikassillisen kuivamuonaa.

Ennen kolmatta paikkaa kävin Turtolan Hesessä hampurilaisella. Klo 17.00 olin jo Härmälässä ja asunnon raivaus jatkui. Rouva oli paikalla hetken aikaa, mutta sitten hän lähti asioilleen. Minä vein tavaraa kellarikopperoon, roskiin, jätekeräykseen sekä pahvien keräykseen. Työaika oli kolme tuntia. Tänään on ollut töitä kahdeksan tuntia ja siihen ajomatkat päälle. Olen aika tööt ja rööt. Tietysti saan olla tyytyväinen että töitä on.

Ennen kotiinpaluuta kävin taas ruokakaupassa. Poika sai laittaa itse iltapalansa, minä oli ihan väsynyt. Maksoin alvit ja yhden kirjalaskun yrityksen tililtä. Eilen siirsin rahaa tililtä omalle käyttötililleni. Kirjanpitäjä ei ole saanut vieläkään joulukuun tiliotetta eikä vuoden 2008 ajopäiväkirjaa. Ihme ettei ole ottanut jo yhteyttä ja hätyytellyt. Viikonloppuna hoidan molemmat asiat kuntoon.

Huomenna poika menee työharjoitteluun klo 11.00. Minulla alkaa työpäivä klo 10.00 ja päättyy klo 17.00. Kohteena on kaksi omakotitaloa ja molemmissa kuluu aikaa kolme tuntia. Onneksi viikonloppu on vapaata. Lauantaisi varattu työpäivä peruuntui.

Päivän onnistumiset:

1. Mukava työpäivä ja kahvittelut asiakkaan kanssa.

2. Aikataulu piti paikkansa.

3. Alvit maksettu ajallaan.