Tein aamulla lähtöä Tammelaan uuden asiakkaan luokse ja samassa soi puhelin. Soitto tuli Pispalasta ja sovimmekin jo huomiseksi siivouksen. Kyseessä on omakotitalo ja pariskunta taitaa olla eläkeläisiä. Huomenna käyn myös tulevan asiakkaan luona Pyynikillä. Sopivasti nämä kaksi käyntiä lähekkäin. Illalla yritän vielä ehtiä erään kirjatyöryhmän kokoukseen myöhästyneenä.


Tammelassa vein asiakkaan matot pihalle ja hakkasin sekä harjasin ne molemmin puolin. Jätin ne tuulettumaan ja pyyhin kostealla asunnon lattiat. Rouva oli oikein mukava ja kova juttelemaan. Aiheina oli koirat, kukat ja sairaudet. Seuraavan kerran menen hänen luokseen lokakuulla ja silloin siivouksen lisäksi vaihdetaan talviverhot ja pestään yksi ikkuna. Laskun lähetin rouvan tyttärelle pyynnön mukaan.


Töiden jälkeen kävin kotona syömässä ja sitten kiirehdin hammaslääkärille. Minulla on ihana hammaslääkäri ja hänen apulaisensa on vielä mukavampi. Herjaavat aina minua hankalaksi asiakkaaksi ja sitä minä olenkin. Vähän väliä on nielaistava, ryittävä tai muuten pidettävä taukoa.


Kävin kotimatkalla ostamassa leipää leipomon myymälästä. Sitten poikkesin kirjastoon palauttamaan kirjoja. Illalla tulostelin laskuja asiakkaille. Poika sai ulkoiluttaa koiran.


Kissa sai tänään satikutia. Se pissaa joskus vessan lavuaariin, eikä siinä mitään. Mutta tänään olin ennen hammaslääkäriin lähtöä vessassa. Pissasimme kissan kanssa yhtä aikaa, minä pönttöön ja kissa lavuaariin ;-) Sitten pesin hampaita ja aloin ihmettelemään kummallista hajua. Kissa peijooni oli kakannut vessan lattialle. No, helppohan se pökäle oli siitä siivota, mutta kyllä kissa sai moitteita.