Koiralla oli levoton yö ja tietysti sen mukaan minulla myös. Koira läähätti ja pyrki makaamaan minun päälläni. Sillä oli varmaan rytmihäiriöitä. Aamulla olimme molemmat ihan voipuneita. Vielä aamupäivällä koira oli sairaan oloinen, mutta sitten se normalisoitui.

Onneksi ei ollut aamusta töihin lähtöä. Työt alkoivat vasta kahdelta vakipaikassani Messukylässä. Paikalla oli perheen tytär ja kissa. Olivat sitten hommanneet sen Stockmannin tarjousimurin, sen pussittoman Electroluxin. Paras imuri millä olen ikinä imuroinut: kevyt ja tehokas.

Sain jo aamupäivällä soiton uudelta tulevalta asiakkaalta ja sovimme että teen tutumiskäynnin tänään. Matkasin Uuteenkylään kerrostaloasuntoon. Paikalla oli mies ja hän oli pakastamassa mustia viinimarjoja. Asunto oli siisti, mutta siellä oli liikaa tavaraa. Sovimme että käyn siellä kahden viikon välein ja käyntejä on kolme kappaletta. Tunteja saan käyttää siivoukseen 10-12. Teen perussiivoukset ja ohessa kaappien raivaukset. Kehotin miestä ostamaan vessaharjan, tehomopin, henkareita ja säilytyslaatikoita. Samalla totesin että hän voisi luopua toisesta imuristaan ja myydä kellarivarastossa olevia turhia tavaroita: kaksi varasänkyä, yksi patja ja muitakin tavaroita. Mies ei löytänyt avainta minulle, mutta lupasi toimittaa sen myöhemmin.

Toinenkin tuleva asiakas soitti tänään ja oli vielä samalta suunnalta kuin ensimmäinen soittaja. Hän kyseli lisätietoja ja lupasi sitten soitella myöhemmin. Kyseessä oli omakotitalo.

Kaverini soitti päivällä. Hän kyseli minua Tallinnaan. Toinen kaverini täyttää viikon päästä 50-vuotta ja lähtisimme yhdessä juhlimaan. Minua ei huvittaisi yhtään, mutta lupasin lähteä. Nyt on vaan epävarmaa, saako bussiin vielä paikkoja. Toivottavasti ei.

Pojalla oli mennyt ajotunti hyvin. Huomenna on taas ajotunti ja inssi on sitten maanantaina. Uskon että poika läpäisee inssin ja saa ajokortin.