Yllätyin iloisesti, koska Aamulehdessä oli kirjoitukseni. Jopa yritykseni nimi mainittiin: sain ilmaisen mainoksen. Toki kirjoituksen sisältö ja kannanotto oli se tärkein asia. Mutta silti! Yksi yhteydenotto tuli tänään ja sovin että menen tutustumaan kohteeseen parin viikon päästä. Viikkosiivousta Amurissa, yhdistän sen samaan päivään kun käyn Hämeenpuistossa. Hyvä että toinenkin keskikaupunkikohde löytyi.

Ensimmäinen työkohde tänään oli Messukylässä, vakituinen paikka jossa työskentelen viikoittain kaksi tuntia kerrallaan. Vein matot pihalle ja hakkasin ne. Sain mattopiiskasta rakon sormeeni. Imuroin, moppasin ja pyyhin pölyt. Hain postit postilaatikosta, asiakas oli jättänyt toivomuksen.

Sitten menin äijäkahvilaan. Siellä oli lounasaika menossa, joten ostin hernekeiton ja pannarin. Asiakkaina oli vain miehiä ja minä. Pari naista kävi ostamassa jäätelöä, luultavasti ovat töissä siinä lähellä. Ehdin rauhassa syömään ennen seuraavaa kohdetta.

Olin Järvensivulla sovittuna aikana. Asiakas lähti vieraineen pois kotoaan ja sain jäädä rauhassa siivoamaan. Minusta tuntui että asiakasperhe oli jotenkin ollakseen, kun heidän siivoojansa saapui paikalle. Luultavasti vierasperhe hommaa myös oman siivoojan ;-)

Tulin kotiin ihan hikisenä. Matkalla kävin tankkaamassa autoni. Olin kotona juuri sopivasti kun Sydämen asialla sarja alkoi. Kuppi teetä ja pari voileipää oli pöydällä. Mukava hetki.

Siivosin illalla keittiön kaappeja. Vanhentuneita ruokatarvikkeita löytyi yllättävän paljon. Olen myös säilönyt Sisu-askeja mittavan määrän. Jos Sisu vielä järjestää kilpailun, missä voittaa jotakin palauttamalla askeja, niin minä olen valmiudessa. Meillä on jo Sisu-pipot ja Sisu-paidat. Kukaan ei pidä niitä. Eli se siitä.

Kävin suihkussa ja olen kuin uudestisyntynyt. Huomenna on tiedossa kolmen tunnin työpäivä. Sitten teen ensivierailun tulevalle asiakkaalle. Hänelle joka kyseli siivousta ja silitystä. Samalla puhumme hänen äitinsä siivoustarpeesta. Äiti sairastaa Alzheimerin tautia ja voi olla että hän ei hyväksy siivoustani. No, huomenna olen viisaampi tässä asiassa. Asiakaskäynnin jälkeen lähden kaverini kanssa katsomaan kukkaisviikkojen avajaisia ja herkuttelemaan herkkupöytien ääreen.