Nukuin ihan kellon ympäri. Kaverini tuli meille kahdentoista jälkeen kahville ja minä olin vielä silloin yöpuvussa. Laitoin kahvin tippumaan ja puin päälleni. Koira heräsi sitten vasta yhden jälkeen. Poika vein sen ”aamulenkille”.

Tein ruuaksi lihamakaronilaatikkoa ja siitä tulikin oikein hyvää. Paistoin jauhelihan seassa pari suurta sipulia ja maustoin seoksen kunnolla. Nyt on ruoka valmiina kolmeksi päiväksi, tai ehkä pakastan osan.

Kaverini soitti ja kysyi minua lenkille. Lähdimme Korkinmäkeen ja jaoimme samalla yritykseni mainoksia. Ilma oli tosi helteinen. Lenkkimme kesti puolitoista tuntia. Nyt on kaikki kevätsiivousmainokset jaettu pois. Toivottavasti tulee taas uusia hyviä asiakkaita.

Lenkin jälkeen kävin naapurustossa kahvilla. Tarjolla oli kahvia ja jäätelöä. Perheen mies korjaili ruohonleikkuria, joka ei toiminut kunnolla. Vika löytyi bensan saostumasta. Eli ruohonleikkuri ei tykkää vesipesusta. Vesipesun takia bensan sekaan oli mennyt vettä. Minä en pese ikinä ruohonleikkuria vedellä: ainoastaan poistan leikkuujätteen puukepillä ja muutenkin vain teen ylimalkaisen puhdistuksen.

Kun pääsin kotiin, kokeilin lähteekö meidän leikkuri käyntiin. Sain tempoa sitä ainakin kymmenen kertaa ja sitten se hurahti käyntiin. Leikkasin tunnin verran nurmikkoa. Sain leikkurin osumaan kiveen ainakin kolme kertaa, mutta tuskin suurempaa vahinkoa tuli. Jatkan leikkuuta huomenna. Huomenna menen myös tarkistamaan onko Liutun matonpesupaikka avoinna.

Poika saa auttaa minua huomenna pihatöissä. Palkaksi olen luvannut lettuja. Sain tänään etanamyrkkyä naapurin mieheltä (salainen sekoitus) ja kokeilen sitä huomenna. Yritän siistiä pihan tosi hyvään kuntoon. Naapurin rouvan mielestä etanoita (siis lehtokotiloita) ei ole pihassa, jos nurmikko on lyhyttä ja piha on muutenkin siisti.