Siirsin aamulla herätystä kahteen kertaan. Heräsin yhdeksän aikaan kun yh-yhdistyksen taloudenhoitaja soitti minulle. Heräilin siinä puhelun aikana ja saimme juteltua asiat selviksi.

Poika oli lähtenyt työharjoitteluun kahdeksaksi. Työhanskat vaan unohtui kotiin. Hänellä kestikin työpäivä puoli kuuteen asti. Uudet työvaatteet olivat olleet oikein hyvät. Huomenna pojalla on taas normaali koulupäivä. Ajotuntejakin on kuulemma varattu.

Minä olin kampaajalla päivällä. Sitä ennen sain puhelun lankapuhelimeemme. Eräs eläkeläisrouva soitti ja halusi kaappien siivousta. Siivouskaappi, vaatehuone ja keittiön kaapit pitäisi siivota. Menen hänen luokseen ensi viikolla. Vaikutti oikein mukavalta ihmiseltä.

Niin, kampaaja värjäsi hiukseni ja leikkasi. Pyysin ei-pallopääkampausta ja sen sain. Juttelimme yrittäjien asioista ja tietysti asuinalueemme juorut. Juorut voivat olla ihan hyödyllisiäkin, tiedättekö sen?

Kampaajan jälkeen tein kotona lihanmakaronilaatikon uuniin paistumaan. Ehdin juuri ja juuri syömään ennen lähtöäni erään järjestön kevätkokoukseen. Laitoin pojalle viestiä että ruoka on valmiina hellalla ja että tulen ennen yhdeksää kotiin.

Kevätkokous oli oikein mukava. Kokouksen puheenjohtaja oli jämpti ja kokous eteni rivakasti. Kokouksen alussa puheenvuorot olivat myös napakoita: pankin ja kaupungin edustajat puhuivat lyhyesti.

Ilmoitin tänään omakotiyhdistyksemme pormestarin siisteyskampanjaan. Tapahtuma toteutetaan lauantaina 3.5 klo 11-13. Minä olen alueen vastuuhenkilö ja jaan asukkaille jätesäkkejä. Roskasäiliöt tuodaan talomme eteen kadulle. Minulla on tarkoitus siivota ainakin meidän piha, toki läheisen bussipysäkin alue on siivottava myös. Kunpa monet muutkin osallistuisivat tähän siivouskampanjaan!