Olin vielä tänäänkin pahalla päällä eilisen kokouksen takia. Kyllä sapettaa ihmisten kateellisuus ja pikkumaisuus. Niin, unohdin kertoa että minun on myös poistettava mainokseni paikallisen omakotiyhdistyksen ilmoitustauluilta. Ilmoitustaulut ovat sitten ihan tyhjillään. Naapurialueella oleva omakotiyhdistys taas oikein kehotti minua laittamaan ilmoituksiani heidän ilmoitustauluilleen.

Jotta sain jotenkin purettua kiukkuani, laitoin hallituksen jäsenille viestiä. Oikeastaan viesti koski vain sihteeriä ja taloudenhoitajaa. Toivon että jatkossa saamme pöytäkirjat ja muut asiapaperit heti kokouksen jälkeen sähköpostilla. Asiat ovat hyvässä muistissa heti kokouksen jälkeen, eikä tarvitse tuhlata kokousaikaa siihen kun sihteeri lukee monotonisesti ääneen pöytäkirjaa.

Erään järjestölehden toimittaja sai tänään myytyä minulle mainostilaa lehdessä. Lehdessä on myös minun kirjoittama juttu yrityksestäni ja valokuvat. Erillinen mainos tulee maksamaan 70 euroa, sain se alle puoleen hintaan. Lehden painos on 10 000 kpl ja se jaetaan tamperelaisille omakotiasujille.

Soitin yrittäjä siskolleni ja kerroin murheistani sekä yhdistystoiminnan koukeroista. Siskoni kehotti minua tekemään aarrekartan yrityksestäni. Ja senhän minä teenkin. Jospa siitä saisi potkua. Täytyy vaan olla tosi tarkka toiveissa. Tänään muuten yksi asiakas kyseli ruuanlaittoa. Kerroin hänelle asiaa tarkemmin ja nainen lupasi ottaa yhteyttä myöhemmin.

Sain tänään mainoksen Go Go liikuntakeskukselta. Koska olen ex-vuosijäsen, saisin nyt liittyä takaisin edullisella hinnalla. Kuukausimaksu olisi vain 18 euroa, normaalisti 55 euroa. Voiko tämä tarjous todellakin olla näin hyvä? Jos oikein käsitin sillä saa käydä sekä kuntosalilla että jumpissa rajattomasti. Tarjous on voimassa maaliskuun loppuun asti. Otan asiasta kyllä tarkemmin selkoa ja melko varmasti liityn taas jäseneksi.

Poika on ollut kaverillaan melkein koko päivän. Lupasin pojalle eilen että jos hän saa ajokortin hyvin suoritettua (eli alkaa jo lukemaan kirjallisia varten) niin hän saa ostaa uuden tietokoneen. Omilla rahoillaan kylläkin. Äitini laittoi aikoinaan kaikille lastenlapsilleen ajokorttirahat tilille odottelemaan. Kun poika nyt ajaa kortin ammattiopistossa ja se tulee kustantamaan vain pari sataa euroa, niin ajokorttirahaa jää yli.

Poika täyttää huhtikuulla 18-vuotta ja hänellähän on oikeus tehdä rahoillaan vaikka mitä. Mutta minä äitinä aion olla tarkkaavainen ja puhua järkeä nuoren päähän. Kaksi tietokonetta perheessämme ei olisi kyllä liikaa. Loppuisi se jatkuva kysely: joko sinne koneelle pääsee?