Aamulla meni taas aikaa sähköpostien kanssa. Lähetin omakotiyhdistyksen hallituksen jäsenille kyselyä ruokavalinnoista. Olemme menossa viikon päästä sunnuntaina syömään ravintola Prahaan.

Äkkiä kello olikin jo yli puolenpäivän ja lähdin työmaalle. Oikeastaan ex-työpaikalle. Muistin matkalla että heillä oli varmaan tänään se virkistyspäivä. Ja niin olikin. Ehdin paikalle sopivasti kahvitauon aikaan. Juttelimme mukavia ja minä kerroin kuulumisiani. Vastailin sähköposteihin ja laitoin jäsenhakemuksia eteenpäin. Sitten ex-työkaverini lähtivät tilausbussilla Varalaan.

Minä olin varannut autolleni parkkiaikaa pari tuntia ja sitä kuluttaakseni poikkesin Radiokirppiksellä. En ostanut mitään, mutta tutkailin hintatasoa. Kaverillani on ollut siellä pöytä koko kesän ajan. Hän on ollut ihan tyytyväinen myynteihin.

Kävin Fazerin leipämyymälässä. Kaikki irtoleivät oli myyty ja pullatkin oli mennyt kaupaksi tosi pikaisesti. Myyjät ihmettelivät miksi juuri tänään kaikki oli miltei loppuunmyyty. Tytär soitti minulle kun olin leipäkaupassa.

Hain tyttären hänen pyyntönsä mukaan meille kotiin. Tytär oli menossa kesätyöpaikkansa syysjuhliin Pakkahuoneelle. Keitimme kotona kahvit ja juttelimme mukavia. Sitten vein tyttären juhliinsa.

Kaverini soitti minulle illalla. Hänellä on ongelmia saada heille pätevä viikkosiivooja. Luulen että kotipalvelualalla on käynyt sama ilmiö kuin rakennusalalla. Kysyntää on enemmän kuin tarjontaa. Sitten alalle siirtyy epäpätevää toimijaa. Kukaan ei ole tyytyväinen onnettomaan rakennusmieheen tai huonoon siivoojaan.

Ajattelin yllättää pojan huomenna ja viedä hänet teatteriin. Kellekään kavereistani ei sopinut lähtö Tampereen työväen teatteriin perjantaina tai lauantaina. Pähkähulluun hotelliin saa nyt lippuja puoleen hintaan. Ilmeisesti teatterikappale ei vedä niin kuin on suunniteltu.

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille lukijoille!