Tänään oli yrittäjätutkinnon ensimmäinen näyttökoe. Menin koululle tuntia ennen näyttöä ja tulostelin budjetin sekä kannattavuuslaskelmat. Lisäksi minulla oli mukana pari aiheeseen liittyvää lehtijuttua ja ohje laatikkoleikistä.

Olin paikalla täsmällisesti, mutta opettaja pyysi minua hieman vielä odottamaan. Hän kävi kahvilla. Minulle jäin vain puoli tuntia aikaa esittää suunnitelmani ja sinä aikanakin opettaja vilkuili kelloaan moneen kertaan. Hänellä oli kiire kotiin. Sanoi sitten ovensuussa että kyllä se meni läpi. Ihmettelen että osa kurssikavereistani jännitti tätä näyttöosuutta.

Kotimatkalla kävin palauttamassa kirjastoon pari DVD:tä. Ja taas lainasin pinon kirjoja. Nyt täytyy ottaa aikaa että ehtisin myös kaikki lainaamani kirjat lukemaan. Minulla ja pojalla oli tänään pitsapäivä. Linnainmaan Kotipitsassa oli muuten erittäin ystävällinen ja nopea palvelu. Onkohan siellä uusi yrittäjä remmissä?

Siskoni kävi kylässä illalla. Hän opasti minua ja poikaa aivojumppaan. Juttelimme yrittäjäasioista aika laajasti. Olen päättänyt ottaa yritykseni muodoksi kommandiittiyhtiön, kuten siskollanikin on. Rahankäyttö on helpompaa kuin toiminimen puitteissa. Minä ja yhtiöni olemme kaksi eri asiaa, emmekä yksi ja sama kuten toiminimessä.

Siskoni otti meiltä muutaman DVD-elokuvan lainaksi. Hänellä ei ole digiboksia, mutta hän voi katsella elokuvia kannettavallaan. TV:n puuttuminen on kuulemma tuonut paljon lisäaikaa erilaisiin kotihommiin. Sisko oli varsin tyytyväinen, eikä ole vielä ostamassakaan boksia.

Aamulehden toimittaja lähetti alustavan version jutustaan. Juttu on aika lyhyt ja se saattaa vielä supistuakin. Harmittaa että aihe puristetaan niin pieneen. Teen muutaman korjauksen, mutta kysyn ensin tyttären mielipidettä. Jutussa kerrottiin myös tyttäreni asenteesta aiheeseen. Haluan tarkistaa asian.

Viettäkääpä mukava viikonloppu!