Kesätauon jälkeen on taas edessä monen yhdistyksen kokoukset. Tänään olin erään yhdistyksen kokouksessa. Kokous sujui hyvin: saimme sovittua tapahtumat jouluun asti. Nyt vaan tarkistelemme ja varaamme sovitut asiat. Ainakin Ikeaan on reissu luvassa ja ruokaretki Prahaan. Ensi viikolla on kahden muun yhdistyksen hallituksen kokoukset edessä.

Kotihommia tein sen verran että sain taas niputettua jätepaperia kaksi muovikassillista. Aika vaan tuhraantui. Heräsin (jo) yhdeksän aikaan ja luin Aamulehden tarkkaan. Kahdessa eri kohdassa kerrottiin, kuinka yksinhuoltajat saavat kaikenlaisia tukia. Rahaa tulee siis ovista ja ikkunoista. Tämä käsitys on vallalla edelleen. Yritän ehtiä kirjoittamaan vastineen huomenna.

Niin, taas sorruimme pojan kanssa Kotipitsaan. Pojan kannalta ei ole kysymys sortumisesta. Kasvava nuori mies ei liho vaikka söisi päivittäin laardia. Mutta minä, minä se olen vaikeuksissa!

Nukuin pienet päiväunetkin ennen hallituksen kokousta. Nappasin matkalla kyytiin hallituksemme sihteerin. Hän kertoi että hänen poikansa oli vienyt kouluun 100 euroa tarvikepakettiin. Paketti sisälsi haalarit, turvakengät, kulkuläpyskän ja suojakäsineet. Minun poikani ei ole puhunut vastaavasta käytännöstä. Ehkä asiasta on puhuttu, mutta hän ei ole muistanut asiaa.

Tein illalla pojan kanssa yhdessä hänen läksyjään. En muistanut perjantaina tivata läksyjen määrää. No, nyt tutustuin tulityön määräyksiin. Poika suorittaa jossain vaiheessa tulityökortin. Se on vähän kuin hygieniapassi, mutta eri aiheesta.