241136.jpg

Askartelimme koulussa puolipäivää. Leikkasimme lehdistä kuvia ja tekstejä karttaamme. Karttaan pitää vielä lisätä omakuva keskelle. Aiheena oli tuleva työ ja siinä onnistuminen. Minä en osannut suoraan määritellä mitään ammattia, missä tulisin toimimaan. Lähinnä toivoin kivoja työkavereita ja kaikenlaista onnea elämääni. Rahapuolikin jäi määrittelemättä. Täytyy vielä tehdä täydennyksiä aarrekarttaani.

Tänään teen hakemuksen urasuunnittelukurssille. Opettajani sanoi että se varmaan sopisi minulle. Minun CV kertoo monesta osaamisesta. Monesta asiasta tiedän jotakin, mutta mistään en kaikkea. Urasuunnittelukurssi kestää kolme kuukautta ja siihen sisältyy kaksi kuukauden mittaista työharjoittelujaksoa. Minua kiinnostaisi kokeilla sekä kiinteistövälittäjän että toimittajan työtä.

Tytär poikkesi illalla, mutta eihän tuossa pimeydessä renkaita voi vaihtaa. Syömään tytär kyllä ennätti. Kehui sekä lettuja että Burgundin pataa. Hän oli menossa poikakaverinsa ja anoppikokelaansa kanssa katsomaan sitä uutta asuntoa. Taloyhtiön isännöitsijä oli luvannut että saunan ja pesuhuoneen purku ja kuivatus menee taloyhtiön piikkiin. Nuorten pitäisi sitten remontin yhteydessä maksaa vain uudet laatat. Sanoin tyttärelle että pyytää sen lupauksen kirjallisena.

Nyt minua vähän hermostuttaa. Nimittäin se tilaamani laajakaistan vaihdos. Tänään kerrottiin Hämeen alueuutisissa ongelmista, joita ihmiset olivat kohdanneet vaihtaessaan laajakaistaa. Pahimmillaan katkos oli kestänyt 4-8 viikkoa. Minulle kyllä vakuuteltiin Dna:lta ettei mitään katkosta tule. Ketä tässä nyt uskoisi? Vai maalailenko nyt vaan piruja seinille turhaan?