Kissamme mielenosoitti tänään. Joko sen vessa ei ollut tiptop kunnossa tai sitten se vaan halusi huomiota osakseen. Poikani oli tietokoneella ja kissa tuli siihen viereen. Kyykistyi ja kakkasi lattialla olleen Aku Ankan päälle. Kuulin alakertaan poikani kiroilua ja huutoa. Haju oli ollut aika mahtava. Poika vei kakkalehden nopeasti ulkoroskikseen. Kissa saa rangaistukseksi olla hieman paastolla.

Onneksi nyt alkaa neljän päivän vapaat. Minulla on vain kaksi tavoitetta vapaapäiviksi: lenkkeily ja siivous. Tänään pyyhin jo pölyjä kirjahyllystä ja telkkarista. Kissan ja koiran takia pölyä tulee ihan mahdoton määrä koko ajan.

Työharjoittelussa oli mukava päivä. Asiakkaita oli enemmän kuin eilen. Suunnittelimme lahjatavaraliikkeen 25-vuotisjuhlia. Kahvitarjoilu järjestetään ja mainoksia jaetaan. Mainokseen liitetään jokin arvonta, jotta saamme asiakkaat palauttamaan kupongit liikkeeseen. Minä teen pari lehtijuttua yrityksestä. Teatterilippuja tuli myytyä työn ohessa kahdeksan kappaletta. Huomenna laitan lipuista mainokset ilmoitustauluille ja nettiin.

Työpäivän jälkeen kävin ruokaostoksilla Kangasalan Prismassa. Ostin kesäpihalta kuusi kellokanervaa ja ajattelin että kerrankin olen ajoissa kanervien suhteen. No, olin vähän liiankin ajoissa. En muistanut että minulla on edelleen parvekelaatikoissa uudelleen kukkaan puhjenneet pelargoniat. Nyt kanervat odottelevat parvekelaatikkoihin pääsyä muissa astioissa.

Työharjoittelupaikkaani oli tullut kutsu elokuviin ja se oli tarkoitettu Veikkauksen asiamiehille. Minä soitin ja ilmoitin itseni ja kaverini tapahtumaan. Näytös on Plevnassa keskiviikkona 4.10 klo 17.30. Alussa on Veikkauksen info ja tarjolla on jotakin syötävää. Kaverini ei pääse paikalle, koska hänellä on työvuoro. Toivottavasti tyttäreni ehtii mukaani katsomaan tätä elokuvaa.