Tytär soitti päivällä ja olisi halunnut kanssani ostoksille, hyödyntäen Anttilan henkilökunta alennusta. Minä sanoin että en jaksa lähteä kaupungille ja siitähän saimme jo pienen riidan aikaiseksi. Olin juuri tullut suihkusta ja olin lähdössä kaverini kanssa niitä kirpparipaikkoja katsastamaan. Kävimme kahdella kirpparilla kysymässä pöytävuokrien hintoja. Ihan turha reissu sinänsä, olisihan asiat voinut kysellä puhelimellakin. Samalla reissulla ostin koirallemme ison säkin kuivamuonaa. Kolmentoista ja puolen kilon säkki maksoi 55 euroa.

Tytär ja hänen poikakaverinsa saivat lainatarjouksen Nordeasta. Tytär ei tarvitse takaajaa, koska hänellä on valtion takaus ASP-lainassa. Poikakaveri tarvitsee kaksi takaajaa omaan osuuteensa. Ensi viikolla nuoripari kysyy tarjouksen Osuuspankista. Kävimme myös Aamulehdessä laittamassa ilmoituksen ensi viikon lehteen: halutaan ostaa kaksio.

Niin, minä tietysti joustin ja lähdin tyttären kanssa kaupungille. Sovittelimme vaatteita Anttilassa, mutta emme löytäneet mitään sopivaa ostettavaa. Tytär osti yhdet alushousut. Tulihan sitä alekorttia sitten käytettyä! No, olihan meillä ihan kiva kaupunkireissu. Näimme Sokoksella Suurin pudottaja Hardyn. Hardyä hymyilytti, kun minä huomasin hänet liukuportaissa ja vouhotin tyttärelle että ”Katso, katso kuka tuolla on”.

Kotimatkalla bussissa minua vastapäätä istui naapuriemme tuttava, kuuromykkä mies. Olikin mielenkiintoinen bussimatka. Minä en osaa viittomakieltä, joten olin itsekin aika mykkänä. Tämä oikea mykkä hoiti keskustelua paperilapulle kirjoittamalla. Sain selville että hän oli ollut Hämeenlinnassa, juonut kaksi kaljaa ja oli matkalla äitinsä luokse.

Sain tänään laitettua sähköpostia entiselle pomolleni. Kysyi että saanko laittaa hänet suosittelijakseni työhakemuksiin. Vastaus tulee vasta ensi viikon jälkeen. Automaattivastaus kertoi että ex-pomoni on nyt kesälomalla.

Huh hellettä. Tietokoneemme ylikuumeni tänään, mutta en sentään hajonnut. Jos teidän koneenne uhkaa kuumeta liikaa, niin laittakaa CD- ja DVD-asemien luukut auki. Koneeseen saa näin paremman tuuletuksen aikaiseksi.