Kaikki kyselevät pääsiäissuunnitelmia, pitäisikö siis jotain erikoista tehdä tulevana viikonloppuna? Ihmiset olivat ihan paniikissa tänään kaupungilla ja marketeissa. Ruuhkat olivat melkein pahempia kuin jouluna. Ovatko juhlapyhät olemassa vain syömistä ja juomista varten? Juomista, toden totta: monilla oli ostoskärryissä pari koppaa kaljaa ja lisäksi siideriä. Alkossa on käynyt kauppa hyvin. Suomalaiset rentoutuvat pyhien viettoon.

Tänään olin jälleen Gogo:ssa, tosin vain puolen tunnin venytysjumpassa. Olen taas kuin sahapukki, yhtä jäykkä. Monissa taivutuksissa oli maha tiellä ja ei ollut kivaa katsella peileistä omaa möhömahaa. Mistä sitä laihdutus motivaatioita saa? Sohva vaan kutsuu ja jääkaapissa saranat naukuu mainoskatkojen aikana. Tänään on katsottava Lost, siihen olen jäänyt koukkuun.

Tytär lähti viihteelle ja poika on kaverillaan. Minulla on pesukone hurisemassa ja kohta myös astianpesukone.

Suureen sähkön tasauslaskuun löytyi nyt ratkaisu. Olin unohtanut että meillähän tehtiin syksyllä huoneistoremonttia. Lattiat hiottiin, seinät levytettiin ja työmiesten sähkötyökalut olivat latauksissa aina yön yli. Hiomiskone, kompressorit ja sirkkeli kuluttavat aika paljon sähköä. Lisäksi käytössä oli muutama kuivuri. Eli se siitä. Soitan ensi viikolla sähkölaitokselle, etten ala kyllä koko vuotta maksamaan korotettua maksua. Remonttitarjoukseen pitäisi sisällyttää ehto että sähkönkulutus huomioidaan lopullisessa hinnassa.