Eilen olin tyttären kanssa Lahdessa. Meillä oli mukava äiti-tytär päivä. Olimme kuuntelemassa Timo Yli-Soininmäen luentoa: miten elää tässä hetkessä, miten tehdä haaveista totta ja miten antaa anteeksi menneille asioille. Luento ei ollut ihan perinteinen luentotilaisuus. Paikalla oli vain kymmenen henkeä ja istuimme ympyrässä keskustelemassa. Timo kyllä kommentoi kaikkien osallistujien asioita. Kyllä sieltä sai taas voimaa tekemisiin.

Illalla kävimme Makuunissa, vuokrasimme Lord of War filmin. Filmi oli oikeastaan aika hauska, vaikka aiheena oli asekauppa. Nicolas Cage on laadukas näyttelijä. Makuuni on muuten nostanut hintojaan aika reippaasti ja samalla huonontanut klubijäsenyys etuja.

Tänään olen raivannut jätepaperivuorta. Olen heittänyt surutta vanhoja aikakausilehtiä jätepaperiin. Kun ne lehdet on kerran lukenut tai selannut, niitä ei todellakaan tule uudestaan luettua. Olen vaan säästellyt niitä varmuuden vuoksi. Poikani sai tehtäväkseen kuljettaa jätepaperit, pahvit ja metallit keräyspisteelle.

Lähdemme nyt iltapäivällä siskoni luokse katsomaan kissanpentuja. Kyllä ne varmaan vielä muistavat syntymäkotinsa asukkaat. Lainaan siskolta Da Vinci –koodin, on taas jännää iltalukemista tiedossa.

Ex poikaystävä soitti ja kysyi minua huomenna metsätöihin. Saisin kaataa muutaman koivun ja saisin myös itselleni polttopuita. Autoni ei edelleenkään inahda, kokeilin eilen sitä käynnistää. Akku pitäisi ladata, tai sitten saada starttiapua kaapeleilla. Ex poikaystävä tulee huomenna meille ja yritämme elvyttää autoni ajokuntoon. Kait sinne puutöihinkin tulee lähdettyä.