Pähkäilin eilen vielä muutamaan joulukorttiin oikeita osoitetietoja. Muistin että siskoni mainosti saaneensa helposti tiedot Enirolta. Menin heidän sivustolle ja lähetin tekstiviestin ohjeen mukaan. Hetkessä kännykkääni pärähti kolme viestiä (välitystiedot ja kaksi tervetuloa palveluun viestiä) ja siinä samassa avautui tietokoneen ruudulle Eniron hakupalvelu. Minun ei tarvinnut kirjautua palveluun juuri saamallani tunnuksella, vaan palvelu oli heti käytössä. Etsin muutaman osoitteen ja kirjauduin ulos.

Oliko edellisellä käyttäjällä jäänyt uloskirjautuminen suorittamatta, vai mitä tässä tapahtui? Jos minä tilaan hakupalvelun käyttööni, niin mistä ne tietävät olenko tietokoneen äärellä ja missä. Tuli ihan mieleen sunnuntainen elokuva Valtion vihollinen.

Yllätyslahja odotti minua eilen kotona. Kun olen työtön, minulle ei myönnetä luottokorttia. Netistä ostaminen on aika hankalaa. Tätä hankaluutta valittelin erääseen nettikauppaan ja pyysin samalla että saisin erään CD:n alehintaan tai jopa ilmaiseksi. Viestiini ei vastattu ollenkaan ja olin unohtanut koko asian. Mutta eilen siis sain CD:n kotiini ja mitään laskua ei ollut mukana. Heti aamulla laitoin kiitokset lähettäjälle.